onsdag 12 mars 2014

Cynisk - hård- elak- känslokall......









......det är nog jag det....






.. kan inte se på saker och ting med varma, tåriga ögon när man bör!



Givetvis tycker även jag att det är tragiskt när Nils Horner blir skjuten i Kabul, men att hela SR-tjatar och lägger om programtablån för att de har sorg i TV-huset är väl att gå lite väl långt.
I förrgår sköts en Afghanistansk journalist utan kommentarer, ej heller att ett tjugotal  skribenter mördats där den sista månaden.
Det är skillnad på folk och folk.
Att poliser, byggnadsarbetare och svenska soldater i KRIG mfl. får sätta livet till i sitt yrke är tråkigt men jag gillar inte helgonglorian när det gäller journalister.

Att hatet mot allt västerländskt har ökat är resultatet av kriget mot terrorismen.

 Har inte skrivit på ett tag p.g.a eller kanske rent av tack vare tidsbrist beroende av lite "vettig" sysselsättning, glad över att kunna vara till nytta och duga.
Hustrun sjuk, så tiden innan frukostservering kan utnyttjas!
Intensivt arbete och klen mage är hennes Akilleshäl.

Är återigen evigt tacksam mot Clive som tipsade mig om BBC one så jag kunnat följa Sixnations, i helgen blev det Skottland- Frankrike vilket som väl var kolliderade med Chelsea-Tottenham så jag slapp se det eländet. (Tottenham är inget lag längre)  I söndags blev det England- Wales . England och Frankrike blev helgens vinnare, vilket innebär att finalen spelas på lördag i Paris!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar