onsdag 19 november 2014

Inte bara vädret.......




även sinnet är grått .....



(Överdrift rent personligt)



Folkpartiet vill ha en ny försvarsberedning ......för anslutning till NATO.

Ungefär tio människor dödas av hajar varje år. Människor dödar 12 000 hajar varje timme.
Vem ska vara rädd för vem?

Vattenfall har losat 90 miljarder !!!
För de pengarna kunde svenska folket köpt julklappar på GK:s för 10 000 kr var!

SAAB sponsrar (skattepengar) skid-VM i Falun så då passar de på att ställa upp ett Jas-Gripen plan!

SAAB-aktien steg med 2% på börsen efter U-båtsjakten.

2,5 % av USA:s befolkning dog i det amerikanska inbördeskriget 1861-1865.
Det utan inblandning från andra stater.

När Berlinmuren revs efter 25 år hade den kostat 136 människors liv.

Det är mindre än vad som dör på Medelhavet varje månad.

 Det finns fortfarande murar i världen: USA-Mexiko, Israel-Gaza. Antingen gillar man murar eller annars vill man riva dem.

Vi upprörs av att IS- hugger huvudet av folk, men.......vad är egentligen, grymmast: sitta i ett flygplan och släppa bomber eller styra en drönare tillbakalutad i en fåtölj för att senare äta middag med familjen.

Hur man tar mig avdaga: hugger huvudet av mig, bränner mig till döds, gasar ihjäl mig, krossar mig i ruiner eller genom beskjutning, mig kvittar det lika, för jag vill aldrig dö!

Lena Sundström fick Segerstedts priset!!! Bra.

Apropå EBOLA  och Afrika:
Jag tror inte på Gud utan på Hans Rosling.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar