lördag 22 augusti 2015

Så kom vi då ut....






"vem kan ro (paddla) utan etc....





 Som vanligt blev det tidig avfärd mot Tyrislöt och  två älgtjurar, ett rådjur en räv lät sig beskådas på nervägen.
 Efter att ha rundat Södra Finnö och paddling i inreskärgård med alldeles för mycket vass och jordbruk bar det österut för lunch vid friskare vatten.
Ärtsoppa som åts med dessert sked och en kastrull urskrapad som en sockerkaksform.

Hade verkligen tur med vädret då det mest liknar en högsommar, varmt och skönt i vattnet.
 Härligt att komma ut tidigt  på morgonen, känslan av att vara ensam i hela världen är både magisk och lite skrämande, allt detta är "mitt", när vattnet ligger helt blank önskar man det skulle komma en motorbåt så man väcks ur sin overklighets känsla.

Ramsholmen blev den östligaste punkten på denna tripp, Armön sydligast, Harstena östlig och Kärringskär nordligast.

Roligaste paddlingen var efter Harstena när det var mjuka och fina dyningar att gunga i.
 Även på Harstena var folk osynliga eller morgonsega, såg bara en herre som var vaken.

Lärdom efter denna tripp är att göra noggrann matsedel och mest hålla sig till färdiglagad "naturmat", blir mindre packning då, och man fuskar inte som jag med att äta "rå" korv.

Att glömma saker är väl mänskligt men att ha kvar kikare i bilen, huvudbonad med skärm är på gränsen till slarvigt.

Utrustningen har för övrigt funkat bra.
En miss var att inte internet funka så jag hade ingen GPS utan fick förlita mig på kartan, tyvärr så tappade jag kompassen så jag fick vara observant hela tiden för att hålla koll.

Förvånande  lite båtliv ute, bara några segelbåtar och ett gäng med 5 tyska  damer som var ute och paddlade.
Hörde när jag betalade parkeringen att bokningen av hyreskajaker tagit fart till helgen nu när vädret blivit bättre.

Sista natten ställde jag tältet på en berghäll förankrat med stenar bara för att få vind och slippa knott eller andra små flygfän.

Nackdelen med att vara morgonpigg
är att augustifuken kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar