lördag 2 juli 2016

Bråvalla....





andra dagen....



Detta skrives på den tredje dagen med en öm kropp och okända muskler, är faktiskt lite jobbigt att plocka burk mellan 9-17.



En stormby drog fram på eftermiddagen och raserade en del tält, denna misär tjänade jag två öl på genom att åta mig städning av tomburk.


Vet inte om detta är Flogging Molly, som vi stannade till och försökte lyssna till en stund, men ljudet var otroligt högt.







Ett samtalsämne som var på tapeten var frågan hur man grenomför en våldtäckt stående bakifrån under en konsert och ingen märker det! 
Vi gubbs har bara lite minnen kvar men kom fram till att vi inte hänger med längre när det gäller teknisk utveckling eller om det är datan?

Visst är det fel att skoja om brist på kvinnofrid, och beklagar att det varit ytterligare våldtäcktsförsök i natt.



Ett okänt band för mig, lät som rapp?





Är jättepositiv till Bråvallafestivalen stan lever upp på något sätt, gratis spårvagn för deltagarna, glada poliser , och i de flesta fall lagom berusade ungdomar, även insidan tinar upp på Röda Stans surgubbe.

Avslutnings vis ett citat från rugbyklubbens ordförande:

"Om man vill visa respekt för en uppdragsgivare så kan inte plus 65-gruppen plocka mer säckar än ungdomarna om man inser att vi på fyra dagar kan finansiera majoriteten av våra exsterna kostnader så duger det inte med halvmesyrer.
Jag vill inte skämmas gentemot Returpack, även om vi går på per timme, och förväntar mig mer respekt gentemot klubben och mig personligen."

Är nog inte så kul idag efter nattens regn, jag tror jag skall ägna dagen till vila.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar