måndag 29 maj 2017

Grön helg...





och fint väder.....

(och sådär fotboll)...


 Ägnat dagarna två åt att rensa och rätat upp  gräskanterna i häckarna runt tomten.
Glad och nöjd efter fullgjort värv.
Väntar nu bara på lite välbehövligt regn.

Förstår inte mig på folk som menar att
ARBETE är trist och bara besvär.

Fotbollen sammanfattades bäst i Folkbladet av  reporter Ivung: "IFK leder Allsvenskan utan att spela bra......"
Instämmer då det är alldeles för ojämna prestationer, bäst hit-
intills är väl första halvlek mot Hammarby hemma i premiären.

Ser fram mot torsdag då AIK:s supporter kommer på besök och skall pissa ner fasaderna på de nybyggda husen runt arenan.

Miljöpartiets kongress avslutades i helgen,  Isabella Lövin skyllde "krisen" i partiet helt och hållet på de sk: "rebellerna". Tänk att kunna ha ett så tjockt lager av "pansar" runt sig som hon och Fridolin har, bar låta all kritik studsa tillbaks och vara oskyldig i alla lägen.
Det är den förmågan man saknat för att ge sig in i politiken, jag skull sagt  tack och adjö för länge sedan om jag haft ansvar för något som rasat som deras opinion.

Stefan Fölster, borglig nationalekonom, barnbarn till Alva och Gunnar Myrdal ( S -politiker som på trettiotalet ville vi skulle leva kollektivt i storhushåll och skaffa fler barn som uppfostrades helt fritt, i efterhand vet vi hur illa det kunde gå,
läs:  Jan Myrdal morbror till nämnde Fölster)
Fölster har nu kommit med ett förslag om att välfärden skall fördelas med personliga konton. Allt enligt devisen: "den som inte arbetar skall ej heller äta."*
I husorganet SvD skrev Maria Ludvigsson en ledare i går om detta, dagen efter följer givetvis Widar Andersson efter på den S-märkta ledarsidan i Folkbladet.
Givetvis inser även jag att det förekommer bidragsfusk, men aldrig att man från borgligt håll angriper storföretag och deras planerade skattesmitning.

* Jag har fått äta gott och bra med en av mina söners familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar