tisdag 15 maj 2018

Malmö-Köpenhamn...



tur och retur..




 Blivit supporter till paddlande hustru som varit på träningsläger i Malmö Kanotklubbs regi.
En fin sportanläggning mitt i staden där
Pink Lady kan paddla drakbåt på kanalerna inför hänförda promenerande Malmöiter.
Mina egna idrottsliga meriter förde mig till Prag som längst. Barnen till Strängnäs (simning) och Nybro (fotboll), som supporter till hustrun blir det resa till Florens!
Länge leve den äldre generationen!


Köpenhamn var fylld med svenska ishockey supporter vars:
"VI ÄR SVENSKA FANS ALLIHOPA"
ljöd över "ströget", kan inte ondgöra mej över medelålders gapande halvfulla svenskar  när jag tycker det är festligt när irländska eller skotska  rugbyfans beter sig på samma sätt i Rom eller Paris.
Hemma till en under bart vacker vår!
Är så fräck så jag "lånar" grannens äppelträd som illustration på lyckad blomning.

IFK vann med 2-0 på två anfall!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar