måndag 4 juni 2018

Ja, det kan anses dumt..






men jag tycker såhär.....









                                                                                                        Norrköping 4 juni 2018
Till

Försvarsminister Peter Hultqvist




Tack för er skrift,
Av personliga skäl som anges nedan vill jag returnera broschyren till er.
På grund av att jag bott på landsbygden bara tre mil från en så pass stor stad som Norrköping har jag upplevt bl.a. en nyårsafton med elavbrott och vid varje oväder eller snöfall kunde inte vårt Statliga Vattenfall sköta elleveranser så jag vet vad det innebär att inte kunna spola toaletter eller laga mat utan el. 
Ovanstående apropå kris.
I Er broschyr finner jag inte mindre än:
8 krigsflygplan 1 militärbåt 3 helikoptrar för stridsändamål 2 stridsvagnar och ett antal beväpnade soldater.
Om det är ett sätt att förbereda oss för ett krig mot ett land som inte gjort oss något ont på 200 år är jag inte beredd att ställa mina barnbarn till Edert eller de baltiska staternas suspekta demokratiers ledarskaps förfogande, ej heller under President Trumps NATO befäl. Jag anser att Ni med hjälp av er Utrikesminister skall föra en vettig utrikespolitik på det sett som socialdemokrater gjort i många år, vilket innebär en alliansfri utrikespolitik och en röst i världen utan bindning till USA.


Jan Svensson


Med vänlig hälsning:
Fd Pansarsoldat och radiosignalist på det numera återuppståndna  P18
212  Jan Allan Svensson
Bråbogatan 29

60216 Norrköping





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar