torsdag 13 december 2018

266 452 .....




dagar......


Ungefär har man vaknat och i de flesta fall varit helt frisk, således blivit 73 år!
Deltog  i en Sifoundersökning i veckan som mest handlade om EU, fick trots det svara på en fråga om jag var nöjd med livet ?
Svarade obetingat JA på den frågan!

Har väl inte alltid gått på räls men vad kan man begära?
Att folk skiljer sig, barn dör, sorg över sjukdom och glädje däremellan är väl det som är LIVET.

Min mor skrev dagbok hela sitt liv och jag var tvungen att kolla vad min farsa gjorde i motsvarande ålder, jag anade det men fick bekräftelse på att han jobbade och bytte fönster i en fastighet på Västgötegatan, troligen på en av Strömstadens fastigheter.
Arbete är väl en stor del i en människas liv, har i stort sätt haft tur som trivts med mitt jobb, har ej heller aldrig varit arbetslös en enda dag i mitt liv.

Blev uppvaktad med tårta och annat smått och gott.
Räknar även in självinköpta presenter i det hela.

Köpte tidigt i höstas biljetter till Tottenham-Man U
av nyfikenhet på den nya arenan, så blir inte fallet då den inte är färdig. Skit till byggare! Får i stället se Wembley!
Den matchen spelas på söndagen så på lördagen blir det en tågresa till Bath för att se en match i rugby mellan Bath och Wasps i European Champions Cup.
Borde väl ha dåligt miljösamvete för det myckna "onödiga" resandet det varit sista året.
Wien, London Rugby, Florens Drakbåt, Färöarna, Armenien/Georgien, London rugby/fotboll och Rom rugby.
Kommer även att bli bjuden att lyssna på Offsdes redaktörer som gästar Arbis efter nyår.

Mycket idrott och mindre politik kanske gör en lyckligare.

Svårt att få ny laguppställning till Rosenbad och orättvis att Theresa May får all skit för Brexit, han som ställt till skiten, Boris Johnson smiter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar