fredag 6 december 2019

Promenad i regn ...




och dis inombords....


Kan inte ta en del problem på fullt allvar men undrar ändå?
Det sköts två gangster utanför nattklubben Hugo så det är ett stort avspärrat område, vad jag inte fattar är varför bevakningen av avspärrningen måste utföras av flera polisbilar?
De (polisen) säger sig vara överhopad med arbete, varför inte lämna bevakningen till ett bekvakningsbolag?
Minst 6 vakter lär väl vara beväpnade nu efter stölden på regeringskanslit?

I vår stad måste världens mest välklippta människor bo. Är massor med frisörssalonger med fler klippare än kunder i salongerna. Billigast idag var en drop in för 150kr!
Då måste man ha flyt.... vad tar en klippning 15-20 min?
3x 150 kr är 450 kr/ tim minus hyra för lokal skatt (?)
Beundrar de arbesamma invandrare som får ihop livspusslet med de inkomsterna.

Kan inte tro våra myndigheter så dumma att de inte ser vad jag ser?
Skulle det inte vara på plats att skattmasen kolla frisörer, byggare och krögare i första hand?
Hur  mycket canabispengar tvättas inte inom dessa yrken?

Färdigtgnällt för denna dag som är Finlands nationaldag, har träffat så många härliga finnar på jobb så de är mitt favofolk i norden.

Minns en armerade när jag var med och byggde Astrid Lindgrens barnsjukhus som alltid kallade
fredag för "gjädjens dag".
Vid ett tillfälle frågade jag var i Finland han kom ifrån? På det svarade han:
"Joooo du Janne, det är så långt österut så inte ens ryssarna vet att det bor finnar där"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar