måndag 14 juni 2021

Sjung om.....

 


hägrande framtid.....


Vi har varit på "student" eller som man sa förr skolavslutning.
Ingen skugga på insatsen av eleven ifråga som avslutat sin utbildning till elektriker med goda vitsord och beröm samt brev från Kronprinsessan Viktoria.
Det är jag som har en konservativ syn på studentexamen trots att jag inte varit i närheten av någon examen under min skolgång.

Men ett hjärtligt grattis i alla fall till mitt älsta barnbarn Joel från en stolt farfar!

Vet inte om man skall vara så ärlig men i sjunde klass skulle jag läsa Gustav Frödings ett "Bergatroll" på skolavslutningen och lärde mig att läsa den med inlevelse, men när det skulle ske svek modet så jag skolkade.
Inte lätt att stå och "truta" till : "tocken ful trut jag har som ville pussna och kyssna etc" inför klassens damer i yngre tonåren.

För övrig har vår Generaldirektör Micael Bydén till skillnad från övriga verkschefer fått lägga ut texten om sitt verks svårigheter i lördagsintervjun. 
Han är en knekt som skall utföra regeringens politik och hålla käft om Sveriges utrikespolitik! 
Den missköter Ann Linde själv och försvarspolitiken av Peter Hultqvist på order av Pentagon.

Fotbolls EM har startat med härligt bra matcher och offensiv fotboll, aldrig sett italienare springa så mycket eller engelsmän spela tekniskt förut. En hemsk grej med Christian Eriksen som fick hjärtstopp under matchen mot Finland.  Har följt honom i flera ur under tiden i Tottenham. Hoppas det bästa!

Idag blir det kanotpremiär i sedvanlig ordning med start i Hunn.

Avslutningsvis ett ord på vägen av Albert Einstein:

"Jag vet inte med vilka vapen det tredje världskriget kommer att utkämpas, men det fjärde kommer att utkämpas med käppar och stenar"





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar