måndag 6 december 2021

Största dåren i....

 

dårarnas tid är jag..


Att gå på fotboll 4 december i minusgrader är väl bevis på att inte alla hästar är hemma, fast travet pågår ju ändå i kallt klimat.
Förvånas över de som åker från Göteborg till en helt betydelselös match.
Personligen så gick jag och såg första halvlek på plats efter att ha kört samtliga tre årskort genom spärren så publiksiffran kan inte vara sann den som redovisas.
(Hi,HI,Hi).
I halvlek hann jag hem för att se resten i TV.
Om match för övrigt kan man väl säga att vårt mitt IFK bjöd gästande Göteborgs kamrater på en målgivande passning till bakåtmål och dessutom missade en straffspark framåt genom att passa!! bollen.

Hela året har varit upp och ner, saknar minst tre nya backar och gärna två riktiga mittfältare till nästa säsong.
Är rädd för att klubben skall rasa tillbaks till tiden de var lindansare mellan Allsvenskan och Superettan, har inget större förtroende för de styrande. 

Ännu mera dårskap från min sida, delade tabellen och räknade ut resultaten bara för de åtta bästa och då blev den såhär;


Gjorde detsamma med de 10 sämst placerade och det gav följande tabell:



Det  som retar mig är de dåliga resultaten mot lag som Häcken, Varberg, Degerfors etc.
0-5 i andra halvlek mot Häcken borta och 0-4 mot Degerfors i första  är inte OK.

Kommer troligen i vanlig ordning att köpa säsongskort när vårsolen börjar lysa....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar