söndag 25 augusti 2013

Det kom så plötsligt.......




.....och oväntat en tår i ögonvrån.....



Hustrun och jag hade bestämt att ta med min svärmor till sin svägerska boende i Eneby
Krångla med bil eller färdtjänst brydde vi oss inte om  då spårvägen nästan går från dörr till dörr, en    trevlig resa på trettio minuter genom stan.
När de gamla damerna fick se på varandra efter en frånvaro på ungefär ett halvår, beroende på sjukdom och dödsfall fick min svärmor en sån glädje i sina ögon att både hustrun och jag fick en tår i ögonvrån.
Svärmor är född 1921 och hennes svägerska några år yngre. Hustrun och jag pratade om det senare, att de känt varandra i 64 år!
Gått genom livet som vänner, varit tjejer i 20 års åldern, unga mammor, paranta medelålders damer, kanske en period lite tanter, äldre kärringar och nu gamla gummor med lysande ögon.
Tack för livsglädjen en föreställning i varm mänsklighet!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar