söndag 18 augusti 2013

Kul, kul och återigen....



.......massor med kul!

 



Har haft lyckan av att ha barn och barnbarn i min närhet en tid!
Det är kul, kul, kul.....

Blir tomt och tyst när hustrun och jag försjunker in i vår egen förträfflighet.

Får ägna tankar och livet åt sedvanliga förtretligheter och inmundiga bitterhetens åldrande kalk för att leva upp till epitet av den surgubbe jag är.

Blev ingen större fotbollsglädje på parken igår, vet inte om jag törs skriva det men Snoka var rent ut sagt dåliga.  Att de vann, visserligen rättvist, men underhållningsvärdet lyste med sin frånvaro.
(Undrar var det uttrycket kommer från: "lysa med sin frånvaro"?)

En polis har skrivit på sin blogg om händelserna i Husby när polisen "mördarde" en dåre. ( mitt ordval).
På nysvenska:
MEN HALLÅ!!!!!!
Är klimatet inom kåren sådan att man bloggar om sånt?
Var är civilkuraget?  Säg ifrån och stå för vad man säger!!!!
Läst bloggar där folk skriver om sina arbeten och familjer med namn utan att tänka på att allt lagras och kan läsas. Läste en blogg där man skrev:" hade ingen lust att göra något så vi "hängde" hela eftermiddagen!
Skulle varit kul att träffa en "medarbetare" med den inställningen från en blogg under min aktiva tid vid ett löne  eller utvecklingssamtal.
Såg en artikel i " min"  facktidning Chef att man numera Googlar på arbetssökande!

Skall börja göra lite justeringar och målning på fasaden hemma.
Hur gör man?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar