onsdag 2 juli 2014

Jag är ingen...........






och har aldrig ansett.......

 

 

 

.....mig vara någon större begåvning, men att som nu leva i tider då självständiga tankar och logiskt tänkande är black om foten vet i fan om jag vill vara med längre.

Tänker i första hand på det som utspelar sig i Almedalen och debatten där.

Hur mycket kan man ljuga för sig själv?
Hur skapas en självbild?
(Och det i grupp)!

Vad jag förstår så åkte S på en brakförlust i förra valet, Mona Sahlin, Östberg och Östros tackade för sig och lämnade över rodret till Juholt, opinionssiffrorna sjönk ytterligare och en ny ledare utsågs i demokratisk ordning? ( kupp om det vore ett annat land/parti).

(( Centern och Vänsterpartiet är de enda som utser sina ledare genom öppna val för medlemmarna))

I EU- valet  låg de fortfarande kvar på dålig nivå, detsamma gäller i veckans opinionsundersökning.
Varför skall vi rösta på dem?
Inga besked i några frågor, skolan, arbetsmarknaden, försvaret, skatter, vård, kommunikation, miljö,energi med mera.
Det enda de vill är att ha makten och bryta blockpolitiken och regera i minoritet med hoppande uppgörelser.
Partiledningens dröm vore väl att regera med Moderaterna och lägga ner politiken och bara administrera.
Undrar om C- Fp kommer att "tvingas" över i uppgörelser till S-blocket i en regering med motivationen att "ta  ansvar för landet".

Personligen vill jag ha en ny regering,  men inte högerregering under Löven med S gamla skol-politik
och ministrar som Damberg, Wallström (sugen på toppjobb igen) och andra stolpskott.
Då kan den nuvarande ministären lika gärna få fortsätta för  egoistiskt sett har den tjänat familjeplånboken väl!
Om jag skulle gå över "linjen" och rösta borgerligt skulle mina rötter vissna och tvina bort.

I nuläge kommer jag i ren protest rösta på  Fi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar