torsdag 30 april 2015

När nonsens och...




pladder blir ytlig tomhet.




Det närmar sig nu..
tomhetens helg.

Jag har aldrig träffat Åsa Sjöberg årets vårtalare i Folkparken, för mig är hon tomhetens symbol, en ytlig ikon för den STORA UNDERBARA KÄRLEKEN DÅ ALLA ÄLSKAR ALLA.

jag har så svårt för hennes blogg !

..................vet inte om det blir traditionsenligt Valborgsfirande i Folkparken



På sned kommer en hjälp i livet av en av de kvinnor jag ÄLSKAR......

Du förstår det jag försöker förstå, Du har de ord jag saknar.....
jag stjäl från Dig:

Det är inte de avlidna
som lider
Det är de kvarblivna

Du är mitt enda bevis på att jag funnits
Du är mitt alibi
  Mitt vi

                                                                                      Kom tillbaka
                                                                                      Kom tillbaks

Varje år skall hjärta slå                                     Men så slå då!
ungefär 30 miljoner gånger                              Slå
                                                                           Slå
                                                                           Slå

Utan dig har jag  ingen ingen kärlek
Bara den  jag älskar
älskar jag
Så förintas mänskligheten
Selektivt
Sorgen är egoistisk

Jag vill ringa dig
Hej det är jag
Nej mejla
Sända  SMS om ingenting
Det vill säga allt

Du kommer aldrig att svara
när jag ringer ditt namn.              (Du hade egen ringsignal: "PAPPA DET RINGER")

Genom de fagra riken på jorden
gå vi till paradis som inte finns

Hur gör folk för att leva
Vid vilken ålder är det för sent

Oregelbunden hjärtrytm
arytmi supraventriklara  extraslag

Ska det aldrig ta slut
Nej 

**************************************************************************

Tack Bodil Malmsten, jag tror inte Du tar illa upp för de osammanhängande rader jag stulit från Din bok.
De kanske hjälp mig att förstå det vi kallar livet eller skillnaden.................
den som vi fruktar......

dessa rader och dagen är tillägnade Dig Nicklas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar