tisdag 23 juni 2015

Alltid detta ........






tillkortakommande!!!



Sulle lagt in en liten film på bloggen, rubrik och "manus" klart i huvudet till ingen nytta, alltid ett fiasko när det gäller en viss sorts teknik i gubbens kunnande.



Ovanstående bild skulle varit en film där jag som vedhuggaren* i "Tusen Och En Natt" säger :
" -Sesam öppna dig" och får min grind öppnad, han fick med de orden tillträde till De 40 Rövarnas Grotta!

Som tur är har jag andra tekniska människor att tillgå i omgivningen, svärsonen Anders behöver nog jobba mer åt mig** än de sju år Jakob ålades för Lea/Rakel.
Bara justering och permanent inkoppling kvarstår.

Röda Stan har växt!
Den 19 juli skall det vara kulturvandring med olika aktiviteter. Av 15 aktiviteter är 12 "utanför" det jag kallar Röda Stan. Kul att Marielund är med i en. (Kallas i folkmun Biafra ((inte PK))

Var ett attentat Kabuls parlament igår.
Tänk att de inte lärt sig..
... här har britter, ryssar och amerikaner för att inte glömma Jan Björklunds soldater försökt lära småflickor läsa och visa demokratiskt hyfs. Vi borde nog satsa på fler U-båtar för att få talibanerna att fatta!

*Passar in på så vis att gubben pysslade MYCKET med ved i Lämmetorp.
** Gubben vill leva länge.



1 kommentar:

  1. Jag gillar fördelningen att du köper leksakerna och jag använder dem!

    SvaraRadera