lördag 6 juni 2015

Det hände på ............





nationaldagen den 6 juni 2015.




Jag blev och fick erkänna att nu är dax!
Skulle stiga av spårvagnen vid Marielund med en liten kasse i varje hand, jag vågade inte resa mig
innan vagnen stannat!

Numera inser  jag att jag är en gubb.........
får inrikta mig på att försöka undvika efternamnet.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Gick förbi Matteuskyrkan på väg till stan, var fullt med Assyrier , Syrianer eller Kurder. (???)
Hustrun ville som vanligt veta och frågade vad som pågick. Svaret var begravning av den tjej som sköts på sin möhippsresa i Istanbul. Var fler deltagare på begravningen än på national dagsfirandet i Olaiparken.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar