fredag 24 juli 2015

Sömnlösa nätter.....






får tankar att .......




Har haft svårt att sova en period nu, inget som oroar på alvar utan känner mig så pass väl att jag vet orsak och verkan.

Tagit avsked av min svärmor som jag haft en mycket bra relation med, inte på något sätt dåligt samvete eller så utan bara denna oförnöjsamhet som verkar vara min arvedel.

Kommer in en ruelse i hjärnan, lite av I eftertankens kranka blekhet.

Nu tvistar de lärde om betydelsen av orden så låt mig ta hela strofen ur Hamlet:

Så gör oss samvetet till pultroner alla,
Så går beslutsamhetens friska hy
I eftertankens kranka blekhet över,
Och företag av märg och eftertryck
Vid denna tanke slinta ur sin bana
Och mista namnet handling

Har ibland uttryckt att jag inte ångrar de jag bett fara till varmare ställen och blivit osams med utan ångrar att man inte talat om hur mycket man älskat de som man värdesätter i sitt liv.

Alla telefonsamtal man INTE ringt,  INTE sök upp människor när man farit förbi på grund av tidsbrist och i mitt fall alltid en hemlängtan.

Igår var det farväl till Thoris,
idag är en ny dag och i morgon kommer jag att dras med mig själv utan förbättring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar