tisdag 3 maj 2016

Min hängmatta....






under ockupation.....



Kul att kunna tillhandahålla lite nöje och bekvämlighet till mina närstående.
Joel kunde se matchen mot Helsingborg med oss igår, tror inte han ångrar det han fick se även om kvällen kanske blev lite sen.
Vill påstå att jag aldrig sett ett bättre IFK, 40-talet  har jag inte upplevt men storheter som "Putte" Källgren, Örjan Martinsson, Harry Bild, Ove Kindvall och Thomas Brolin magisk vår kan jag jämföra med.
Förlåt de gånger jag dissat dig
 "Totte" Nyman när du missat målchanser men du är STÖRST!
IFK ockuperade Helsingborgs planhalva!!

Mer ockupation:

Annie Lööf och Jan Björklund med flera har gått i taket några dagar då de vill ha kraftiga protester mot Rysslands utrikesminister Lavrov som i en DN intervjuv både lagt sig i Sveriges inre angelägenheter och hotat.

DN:s fråga var: Hur ser ni på att Sverige går med i NATO?

Svaret: Jag citerar hela:

"Sverige har som varje stat rätt att självständigt bestämma formerna för hur den vill ordna sin säkerhet. Om Sverige beslutar sig för att gå med i NATO så tror vi inte för den skull att svenskarna kommer att anfalla oss. Men då den svenska militära infrastrukturen i det läget kommer att vara underställd Natos högsta kommando kommer vi naturligtvis att vid nordliga gränser vidta nödvändiga militärtekninska åtgärder, eftersom det på andra sidan gränsen finns ett militärpolitiskt block som betraktar Ryssland som ett hot".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar