lördag 17 december 2016

I väntan på...





på tomten....


lite blandade klappar


Jag och hustrun var och såg "Jag, Daniel Blake" av Ken Loach.
Den var fantastiskt bra.
Dels utspelades den i Newcastel och kändes så bekant på något sätt samtidigt som vi nog är väldigt lika som samhällen i Europa numera.

Såg Opinion på TV, (har svårt för det programmet).
Var en ung syriansk man i sina bästa år som bad om hjälp för Syrien med demokrati och frihet.
Tänkte dumt och lite utanför igen:
Varför inte stanna och slåss?
Så får jag inte tänka om jag vill kalla mig pacifist.



Avslutat arbetet för året, kommer bara nästa vecka att ägna mig åt att vara behjälplig i hustruns julstök.
Städning, Jansons frestelse, sill och rulla köttbullar bruka vara mina uppgifter.
Den fortsatta ombyggnaden av klubblokalen får fortsätta efter helgerna.


Nu har vi rytit till och visat lejonklon, inga små gröna män i rysk skepnad i våra hamnar !
Finnarna har ju som tradition att vara veka inför ryssen så nu får de lasta rör i Kokta och Hangö istället!
Finns en replik i Linnas " Okänd soldat" när fortsättningskriget är slut och några soldater sitter och rastar som är rätt skön:

" Säga vad man vill, nu vann Sovjetiska  Rådsrepubliken, men lilla Finland kom ändå tvåa".




Läst vidstående bibel på över 600 sidor, skall nu gå igenom alla "flärpar" och återkomma med en förklaring varför jag inte är en "Marxist" utan en
"Marxian".


































1 kommentar:

  1. Vad bra det blev! Det syns ju inte att vi gjort om. Stort tack!

    SvaraRadera