torsdag 26 oktober 2017

Tänk er för...





innan den här gången.....



Det pratas om ändringar av pensionssystemet, blir trött av alla skrivbordsmänniskor som vill att vi skall jobba längre.

I den AC-grupp som jag tillhört och som försöker träffas över en öl då och då så dyker alltid frågan upp om vi sett några av alla dessa arbetare som vi träffat under årens lopp. Gemensamt kan vi fastslå att arbetarna mer eller mindre tynat bort rätt tidigt, bara vi tjänstemän är kvar!
Personligen slutade jag som byggnadssnickare runt 40 och skulle aldrig må så gott som jag gör idag om jag inte bytt arbetssituation, vilket inte är alla förunnat att göra.
Därtill skiljer snittlönen inom byggindustrin idag enligt LO mellan tjänstemän och arbetare 10 000 kr i månaden.
Var på undersökning i förrgår och blev friskförklarad, bortsett från hjärtat som skall röntgas idag.
(Medfödd missbildning som medför hjärtlöshet och avsaknad av empati.)

Politikerna har alltid sjabblat bort pensionsfrågan, så hoppas de tänker sig för denna gång och att arbete kan vara väldigt olika.

Fats Domino dog igår 89 år, den enda s.k. idol jag haft när det gäller musik, köpte alla hans skivor på den tiden, slutet av 50-talet när han var som störst, (fetast?)
Lyssnade lite igår, alla lät likadant, variation på två tempon.

Bild på en staty från New Orleans, det närmsta jag kommit honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar