onsdag 29 augusti 2018

Bäst att söka....




vårdplats omgående...




Gubben funkar inte längre.

Jag skriver och rapporterar om rugby för ett gäng invigda äldre Trojànare och därtill en yrkesjournalist. Förra helgen jagade jag resultat på nätet och fick fram att vårt lag slagit Enköping borta med 33-31, glädjen varade bara till måndagens NT där en förtvivlad tränare försöka komma över en förlust med 5-76 ! Mitt resultat var tre år gammalt!
Snacka om att sprida fake news.

Idag har gubben gett sig på ett jobb som plåtslagare för en mindre kompletering. Åkte till Krauta och köpte en bit hängränna och ett rännfäste samt krök. Vid motage visade det sig att jag trots mätning inköpt 5":s ränna till 6". Åkte givetvis och bytte ränna. När jag återupptog arbetet med att montera färdigt  passade inte rännkroken!
Åter till Krauta för att byta den inköpta kroken så jag kunde fullfölja montaget. När det hela var klart hade jag en ränna över som jag för skams skull inte våga åka tillbaks med för att få återköp 119 kr på idag.
Ber hustrun i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar