onsdag 1 augusti 2018

Mörk svart natt...



och skådar stjärnor.....



söker svar om framtid och hopp....

hängmattan är inte världens bästa skrivbord, men ändå...

För egen del väntar väl äldreboende och anhörigas omtanke när trappspring och egen omsorg på hygienens område är slut.*
Mer oroande är inte barnen utan barnbarnen, allt från tonåringarna till de minsta, räknar även in "importen" Leo i skaran.
I huset ligger just nu hustru och lilla sondotter Ada, vet att jag med naturens gång inte kommer att kunna följa hennes eller hennes brors öden, kanske därför jag vänder mig mot stjärnorna ? **

Glad för att mitt älsta barnbarn inte blev kvar vid sjövärnskåren  och marinen, men skulle givetvis stött honom om så behövts, trots min in ställning till militära sysslor.

*Tappade just en tand ! Blev glad för att det var en stift-tand,  inte ett nytt bevis på mitt mänskliga förfall. Skall till tandläkare i slutet av aug.

** Ellen Key skapade sig en egen religion och livsvägledning. För min del är väl stjärnorna det yttersta och hällristningarna på Himmelstalund det konkreta.
Vår lilla jord som befinner sig i utkanten av vintergatan. På Himmelstalund finns rester som våra polare lämnade som kände som vi, älskade som vi och som vi, inte förstod att människor kom till världen precis som nu med olika gåvor, kanske gåvor vi inte begriper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar