tisdag 31 juli 2018

Är sommaren slut ....



i och med Juli?


Brukar reta min väldigt närstående och kära hustru med att säga efter midsommar:
"Nu går vi mot mörkare tider"!

Kanske för tidigt att summera årets sommar då jag tror augusti kommer att bli både badbar och varm innan hösten gör sitt intåg.
Varit en fin sommar bortsett från trädgården där gräset inte finns längre.
Resan till Italien och de paddeturer vi gjort har varit toppen, återstår en badresa till Varberg med bad och mat boende vid havet.

Mina arbetsplikter skjuter jag på, skall försöka paddla så mycket det bara går innan det är dags för vinterförvaring, en idiotgrej skall jag försöka göra innan det blir för sent:
Jag vill lägga i vid Strömsholmen och paddla Strömmen ut till Marieborg eller Herstaberg. Mest bara för att fota innan den nya hamnen byggs.
Hade tänk ta Esterön också men den får vara till nästa år, verkar nyfiket att paddla dit efter skogsbranden där.

 Har inte orkat lyssna på "Sommar" i år, tycker det lilla jag hört bara handlar om "jaget" och "egot" med lite snyft.
 Lade man ner "Allsång på Skansen" och "Sommar" så riskerar man väl revolution, nog det enda som
skulle få folk att reagera.

Inte skrivit mycket om sommarens bränder, alla sköter väl sitt, även Dan Eliasson, svagt att lägga in politik i det hela. Brandkåren (Tobbe Wallberg ) släkte en brand i Lämmetorp där vi bodde förut utan inblandning av de S-gubbar som styr Finspång.

Gläds över alla krogar som kan fylla sina kassor när det varit mycket folk ute på lokal.

Återstår att planera för resa till Färöarna (endast hustru ) Georgien* för oss båda senare i höst samt inleda nästa år med London och Tottenham-Manchester United på den nya arenan. Inga rugbyresor inplanerade ännu.

*Vid ett besök av USA:s President George W. Bush i Tiblisi 2005 lär han ha frågat Michael Saakasjviliu:
" Säg mig, Misja, vem har ni velat hylla när ni döpte ert land, den amerikanska delstaten eller mig?"

(På georgiska heter landet Sakartvelo, vilket lär betyda "platsen där kartvelerna bor)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar