tisdag 6 november 2018

Pensionärer i ....




samtal......

Par 1
Två äldre damer i skoaffären inhandlade ett par vinterskor åt den ena, inga lyxskor utan sånt man behöver på fötterna inför den stundande årstiden.

-1200 kr !
-Vet inte om jag har så mycket?
-Du får låna av mig?
-Vad är det för datum? Långt till de 19:onde.
-Men det löser sig, du behöver ju skor.
-Jag har pengar men det är om jag behöver gå till doktorn innan dess, jag får väl låna då?

Par 2
-Vad vill du ha i födelsedagspresent?
-Det får du hitta på själv, och du på fars dag?
-Vi åker till Paris i helgen!
-Nä, vi har barnbarn som fyller år.
-Äsch, löksoppa och rödvin och match på Stade Franc. 2 nätter?
- Var det, det som lockade?

Tänker lite på mina föräldrar.
Undrar om några sossepolitiker tänker på damerna nu när medelklassen skriker om flygskatt?
Åker inte, men bara att ha möjligheten är en orättvisa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar