fredag 15 mars 2019

Det trodde...



jag aldrig!


Att jag skulle hålla med en av mina självutsedda meningsmotståndare Patrik Oksanen och därtill citera honom:
"Det spelar ingen roll om du är arg så det kokar när det gäller terrorgruppen IS, Daesh eller vad du nu kallar democh deras blodiga bödlar. Sänk tonläget.
Det spelar ingen roll att avsky hitleristerna i NMR och deras Nnazistiska våld och hot. Sänk tonläget.
Det spelar ingen roll att du blåser topplocket när du tänker på vissa beslut i svensk politik. Sänk tonläget.
I alla fallmom du vill vårda regeringsformen och det demokratiska statsskicket"
(min fetstil)

Det är många nu som vill införa dödsstraff på återvändarna från IS. Lär visst vara en 300 pers vi pratar om. För deras skull skall vi göra om grundlagar och ändra begrepp som medborgarskap
Det är hundratal vi pratar om, nån nytta borde väl SÄPO och lokal polis kunna göra för att punktmarkera deras eventuella "krigsbrott", ett väldigt svårt ord. Mängden invandrare till förväntat utanförsskap rör sig om tusental.
En folkvald politiker från Örebro påstår att det är "klippkort" mellan Vivalla och Syrien.
En som jag trodde var humanist och anglofil som Johan Hakelius använder ord som "bännvinsadvokat" syftande på Thomas Olson. Listan i sk. finmedia kan göras lång.
Menligheten, nätpatrasket såg gärna att man skar halsen av dem bara nån annan utförde det.
Hur lågt skall man sjunka?
Vad var Syrien och Libyen innan kriget mot terrorismen och arabiskavåren startade?
Vad är det nu?

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera