måndag 25 mars 2019

Manlighetens ...





dilemma


Efter den tragiska händelsen i Christchurts på Nya Zeeland kom jag att tänka på det absurda
förhållandet jag haft till landet i fråga.
Att det är ett slags Shangri-La* för rugbyspelare, i mitt fall medioker spelare.
Nyskild och desperat beställde jag en gång i världen, året efter hällristningarna på Himpa
immigrationspapper från ambassaden i London för att flytta dit. ( Fanns ingen ambassad i Sverige)
Då skulle jag bli om inte världens så åtminstånde Sveriges bästa rugbyspelare. Allt för att kunna bevisa för mina barn hur bra jag var.

På något sätt blev det inte så, tror det var något som kallas kärlek som kom i vägen.

För att återgå till nutid och det som hände i Christchurts så är deras rugbyklubb en av de mest framgångrika på NZ och har namnet Crusaders, ett väldigt olämpligt namn nu efter vansinnesdådet, särskilt när deras "gimmick" före matcherna är att Riddare till häst utför korståg mot muslimer.
Nu tar givetvis klubben avstånd från allt detta, tom. kanske byter namn.
De fick för övrigt stryk mot Wharatahs i helgen med 20-12.

Mera manlighet kolla och tryck på länken.

Denna dans eller leks manlighet bygger på enligt antropologerna på följande enligt min tolkning:

Vad skall vi göra idag?
Gå till grannbyn och errövra nya kvinnor, några oskulder (Varför denna manliga fixering)? och massor av mat!
Bravo! Nu djävlar skall vi röva! March iväg efter målning och förklara  hemma att de skall skydda sina egna kvinnor och barn.
Möte med grannbyns män på en noga utvald plats och lite haka.
När solen står som högst på dagen kommer törsten och med den även hungern att göra sig påmind, och om man tänker efter så är det rätt många fiender på andra sidan, o är inte deras kvinnorna
lite bedagade och timmen börjar lite sen?
Lika bra att gå hem, för under tiden har deras egna kvinnor lagat mat, hämtat ved, uppfostrat barn och gjort allt för att de skall överleva!
Så efter hakan är det dags att gå hem för att få lite i magen, vila i hängmattan och därefter kanske ett litet ....
Men i morgon, ja då djävlar skall vi ta den största byn !!!!

Finns ingen härligare sport än RUGBY och deras utövare..... ( för det mesta, känner två skitstövlar)

*En film baserad på en roman Bortom horisonten av James Hilton. Ett paradis på jorden.

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera