tisdag 5 november 2019

Man vill ju....




vara glad...



Allt för att leva länge och väl.
Inte lätt när fotbollssupportrar bär sig åt som idioter, tänker på de Djurgårdare som fira guldet
på Östgöta Porten.
Det jag kallar vuxna män (40 år +) beter sig och använder ett språk som jag inte vill skriva i min blogg. Vad är det för fel på män i grupp?

Sara Skyttedal går ut och hånar Greta Thunberg på twitter, nu sänker jag min  egen nivå en del
genom en liten familjeanekdot.
Min älsta  syrra var ihop med en norrman direkt efter kriget som besökte oss, mina föräldrar hade en uppstoppad ormvråk på en vägg. När norrmannen fick se den sa han:
"Han ser ut som en tysk på ögonen".
På samma sätt vill jag beskriva Sara Skyttedals ögon som elaka och hårda.

LO ordförande hoppar av vid nästa kongress. Beror det på att partihögern blev förbannad för att han talade på ett möte med Vänsterpartiet ? Widar Andersson och Stig Björn Ljunggren slipade sina knivar.

Ägnar mig åt praktiskt arbete, bygger en liten bod för att ha på gården.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar