måndag 21 december 2020

Råttorna .....

 

 lämnar skeppet .....

 

Hur gör och vad gjorde jag?

 

När José Mourinho kom stod jag inför valet att byta klubb, en klubb jag följt sedan cup och ligavinsten 60-61 och även under dystra tider när de åkt ur högsta serien.

Idag såg jag deras match mot Leicester förlust med 2-0 genom en idiotiskt straff och ett självmål. Nu är det i sak inte mycket att bli upprörd över då Leicester var det klart bättre laget,
men, 
det svider då fotbolldsdelen i mig är så djupt sårad!

Vad händer i IFK?

Kl 22.00 en lördagkväll går man ut med att tränaren Jens Gustavsson slutar, vad jag inte fattar är om han sagts upp eller hoppat av, de går "skilda vägar i samförstånd."
 
Undrar om Stefan Hellberg är nöjd nu med sitt avhopp och sitt ofentliga uttalande?

Jag är den förste som inte gillar "starka män" som skaffar sig makt, men att komma nu och skylla allt på att  Hunt är en diktator och kanske rent av en gris blir patetiskt när man själv valt att gå i pension, Hellberg har tjänat klubben väl under många år och borde haft den pondusen och civilkuraget att ta upp sitt eventuella missnöje direkt med Hunt. 
VD:n som  hoppar och övriga klagar över att de inte blivit "sedda" får ta det med sig själva då det inte kan vara en ordförandes jobb att "gulla" med personal då verksamheten skall skötas av VD:n.
Tyvärr blir det nog ofta en röra mellan det idiella och affärsmässiga i en storklubb.
Nu angrips olika människor för det som skett och grävs efter orsaker.
Mitt försök att reda ut saker och ting utan att ha någon inblick blir:
Hunt:
Har genom sina "metoder" och med pengar lyft klubben och borde vara kvar för tt "överlämna" på nästa årsmöte. ( Någon måste fixafram en tränare till den 11 jan då säsongen skall inledas.)
Jens Gustavsson:
Borde även han borde stannat. Så dålig som belackarna påstår och beskyller honom för nu är inte OK.
Iwung på Norrköpings Tidningar kör nästan med personangrepp. 
Det mest oroande är alla "snälla och rara" människor som bara följer med utan att göra något.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar