fredag 5 mars 2021

Manligheten är...

 

något sjukt..



Nu har det hänt igen!

Vad gör att män måste ta till våld?
För några år sedan blev det ett djävla liv för att en kvinna i den offentliga debatten hävdade att "män är djur".

Det jag nu syftar på är händelsen i Vetlanda då en man/pojke/yngling går bärsärkagång med en kniv. Varför?
Varför måste en dåre köra lastbil på Drottninggatan i Stockholm?
En mobbad yngling i Uddevalla?
Helsingfors? Utöja? Alla skolskjutningar i USA?

Vad har alla dessa gemensamt? Terrorister för en sak? -Nej!
Det mesta handlar om ett personligt misslyckande stort eller litet som måste kompenseras med ett "stordåd", visa att duger jag inte till något vettigt så kan jag åtminstone ställa till med ett helvete och visa vem jag var.

Varför gör inte försmådda, misslyckade kvinnor/flickor samma illdåd i jämställdhetens namn? 
Ligger det i mannens gener?

Jag är så vitt jag vet inte bättre än andra men förhoppningsvis försöker jag tänka på eländet.

Vad det gäller händelsen i Vetlanda så är roten till det onda politikernas fel!

Det var Björn von Sydow (S) som drog i Afghanistans eländet på USA:s sida. Britterna misslyckades  
"uppfostra" dem under årtionden , Ryssland gick på nöten, och drog sig hem. USA lade sig i och stödde dom som inte stod på Rysslands sida och vi var husses hund och vifta på svansen för USA.
På detta sätt blev vi inblandade i det heliga korståget mot terrorismen.
Jan Björklund hävdade med emfas att det var vår plikt att ta strid för de små flickorna i Afghanistan så de fick lära sig läsa.
 Då förstod pojkarna att det var kört för manligheten och flydde till Sverige! 
Här gick det som det gick för dem med vår fina integrationspolitik.
Visst hänger det ihop rent sakligt?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar