torsdag 24 mars 2022

Eskalering....

 

mer eskalering....


Är väl ungefär 25 år sedan en stridsvagn stoppades på Himmelska fridens torg av en ensam obeväpnad man.
Vad som hände med föraren eller "studenten" är oklart, eller jag har inte lyckats ta reda på det.

Här pratar ALLA bara om mer och mer vapen och krig. Inget utrymme för andra tankar.
Magdalena Andersson klär sig i miltärmundering och äter lunch i fält, kör stridsvagn och tycker det är KUL att vara ute i friska luften.
Vår utrikesminister ser till att vi är bäst i klasen med att få ge pengar och införa sanktioner.

På apoteket fick jag frågan om jag ville skänka 5 kronor till Ukraina, avböjde då jag inte vill bidra med en enda krona till detta idiotiska krig.
Även jag inser och skyller på Ryssland till hundra procent, men kan inte med att se på världen så svart/vit som man gör idag på alla håll och kanter.
Jimmy Åkesson  fick skit för att han inte kunde välja mellan Putin och Macron. Demokrati och diktatur.
Det kan inte jag heller....
vissa diktaturer är goda andra inte, Venezuela är numera så "goda" så de kan få sälja  olja till USA.
Listan kan göras hur lång som helst.

Sjöng inte Tova Carlsson en låt på 60-talet som hette:" Alla har glömt".
Kriget kallas numera för en "militär operation" i Ryssland. USA uppfann "kombattanter". 

Återgår till en verksamhet där trä=trä, skruv=skruv och arbete förhindra synd och bidrar till värdfärd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar