onsdag 2 mars 2022

Flocken söker....

 sig till diket ?


Vi är på väg hem från fjällen, men vart är Sverige på väg?
Magdalena Andersson höll ett ödesmättat TV-tal till nationen i går kväll.
S-märkta förståsigpåare tyckte det var bra och behövdes i dessa tider.
Personligen förstår jag inte varför?
Är Vi i krig?
Det var alldeles för mycket av:  att JAG
tänker på Sveriges bästa och MIN regering...
För min smak.
Var rädd att hon skulle åkalla GUD och välsigna landet och oss enligt amerikanska presidenters sätt.
Kriget i Ukraina har nu pågått i en vecka, och den svenska statskontrollerade radio- TV:n sänder nästan dygnet runt. 
Minns inte att hysterin varit liknande förr i andra krig, har då minnen kvar sen Ungern 1956, vem har huvudrollen, kriget eller rapporteringen? 
I de flesta fall har journalisterna inget nytt att komma med utan fyller programtablån med floskler. Och vart kommer alla "experter" ifrån? Hur många Rysslands forskare finns det? 

Ärligt talat orkar jag inte följa eländet längre, renoverar fönster och lyssnar på fotbollspoddar, tänker inte delta i krigshysterin utan håller mig till samma grundsyn som Svenska Freds.
Ångar att jag var så feg och bekväm i min ungdom att jag gjorde lumpen, skulle ha vapenvägrat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar