söndag 28 augusti 2022

Ekonomi enligt....

 

mig själv...


Den nya hängmattan kostade runt 2 lapp i våras och har verkligen använts många gånger.
Jag kan inte ekonomi, det är hustruns utbildning och av henne har jag lärt/hört ordet avskrivning, vilket enligt mig borde innebära att min hängmatta som använts mycket är nere på ett pris på nån tia per gång.

På nedre bilden visas hustruns steppbräda som inhandlades för en tusing när drakbåts karriären inleddes. Den har används 2 gånger högst och lär således kosta en 500-spänn per gång.
Slutsats: Hustrun är dyr i drift!
För övrigt har gubben varit på whiskey/whisky-provning på klubblokalen. En lyckad tillställning med kunnig vägledning. (Kostnad 350 kr)

Även besökt Tullgarns slott där vi fick en privat guidad tur bara hustrun och jag! (100 kr/per person)

Annars har väl veckan mest handlat om mordhot mot Annie Lööf och den råa tonen inom politiken.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar