söndag 15 januari 2023

Bara lite....

 

allt möjligt.....


Börjar med några bilder från barndomens Lilla Torg och vägen upp till Folkparken. Samtliga hus är rivna,

Bloggandet blir mindre och mindre, inte pga. brist på ämnen utan snarare tvärt om,  beror det på att idiotin ökar för varje dag eller om jag blir grinigare vill jag låta vara osagt.

Vädret vill inte följa almanackan, inte den kalender man minns som barn. Har bestämt för mig att vi åkte kälke nedför backen till torget. (vänstra bilden).
I går sjöng en koltrast när jag hämtade tidningen. 

Frågan är om man redan skall lämna tankar om lite vinter och börja tänka vår? 
Skidor/Kanot?

Är innerst inne inte så dyster som många av mina blogginlägg kan påvisa utan lever ett skamligt bra liv med goda förutsättningar kan bara inte bortse från förändringar som sker i tiden.

Idiotiskt krig
Förljugna El-priser.
EU-politiker som leker ledare på gruppfoton.
Lokalpolitiker som drömmer om Marviken.

Och att ingen  talar om fred i Ukraina.
Oavsett åsikt så är det unga pojkar som dör och mödrar, hustrur som sörjer på båda sidor. En barnslig Anders Lindberg på Aftonbladet eller Patrik Oxanen lär inte skadas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar