måndag 27 februari 2023

Jag är....

 

en skinntorr (?) gubbe...


av äldre modell, 77år men nog hänger jag med så pass att jag förvånas av debatten om vad en snippa är.

Våra äldre ärade jurister hamnar nog lite om inte mycket snett ibland. Orkar inte gå in på detaljer men oavsett vilka ord man använder så skall inte 50-åriga gubbar frikännas om de pillar under trosor på 10-åriga småflickor.

Kanske tillämpa shairalagar så den gubben inte kan spela strängaspel i frälsis längre.

I veckan har ju en polischef också fallit offer för den inofficiella shahira lagstiftningen genom en utredning där ytterligare en gubbe (78) fått gotta sig i lite småsnusk huruvida sexet varit före eller efter lönepåslaget.
Nu när det slutade med bortgång så ångrar alla drakar sina rubriker och bedyrar sin oskuld genom att skylla på andra, känns beteendet igen?

Något roligare är att se de svenska skidtjejernas framfart i VM. Blir glad långt in i min sura griniga själ av att se deras glädje.
Surheten kommer fram igen när jag ser IFK spela fotboll. underläge med 1-3 mot Utsikten (Kiket på Göteborgska) som slutade 3-3. Minns bara griniga islänningar efter den matchen.

Undrar nu vad herr Erdogan tänker när han skall återuppta NATO-förhandlingarna med oss? Påminner inte våra stats/utrikes/försvarsministrarna lite om Knatte-Fnatte-Tjatte på resa till Långbortistan?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar