fredag 8 mars 2024

Farväl....

 

200 års alliansfrihet.....

 För några år sedan skickade jag in en begäran till regeringen och utlyste "min" tomt Kättingsskäraren  till en kärnvapenfri zon.

Idag när alla jublar och sluter upp för vapenindustrin funderar jag på allvar att hissa vår numera befläckade fana på halv stång och utlysa en veckas landssorg i den lilla, "republiken".

Jag kan acceptera riksdagens beslut att gå med i NATO.
M, KD och L har varit för medlemsskap länge.
S och SD:s kovändning under galgen har jag svårt för. Magdalena Andersson trodde hon skulle sitta kvar vid makten om hon lekte soldat och körde pansarvagn i en löjlig mössa.

I går framträdde den lite, inte så lite sura damen Magda i "30 minuter" och framstod som en riktig krigshetsare som till och med beskyllde Macron för att vara svag i förhållandet till Ukraina. Magda ville skicka JAS-plan till Zelensky. 

Blir rädd av retoriken vi har för krig idag, den påminner lite om jublet när soldater skickades ut till döden i det Första Världskriget. 

Jag har aldrig trott att "ryssen", (som Magdalena sa flera gånger) haft för avsikt att angripa oss, och jag ser inte Ukraina kriget som en start på ett nytt ryskt imperium. 

När det gäller den vi numera skall samtycka och sammarbeta med i försvaret av demokrati och frihet i världen så bifogar jag en lista där amerikanska marschkängor spridit frihet och demokrati. Tar inte med alla fördrag de sviket sin ursprungsbefolkning med.

Avslutningsvis två dagsfärska nyheter: Vi kommer att få en ny broschyr "När kriget kommer" den kanske skall heta "När vi anfaller".

Vårt kära fosterland har sålt krigsmateriel för 11,5 miljarder till: "ett vänlig sinnat land" som hemlighetshålls  "för omsorg om landet i fråga".

 

2156

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar