torsdag 20 september 2012

Skördetid i trädgården...

och i politiken? ........Nja....?

Klipp gräs och röjt under tiden jag lyssnade på radion och BUDGET- debatten, från kl 13.00 till 18.00 om man inkluderar media kommentarer typ vem vann!

Givetvis hamnar jag ALDRIG på samma sida som Widar Andersson i Folkbladet.
Jag recenserar om det är värt att   lyssna på dem, inte innehåll (meningslöst när ideologi inte gäller längre)
Anders Borg tyckte jag var bra. Hamilton (FP) och Ulla Andersson (V) får godkänt.(KD:s) och (SD:s) representant minns jag inte namnet på.
 Per Bolund (MP) Fredrik Olovsson (S)  och Pär Åsbrink (S) aspirerar nog inte som medlemmar i Mensa!
 Blir skrämd av den låga nivån i riksdagen, tycker de borde kunna hålla lite flyt i tal och skrift. Tur att man jobbat i alla år och inte haft tid att lyssna, om svenska folket hörde och såg nivån på våra politikers begåvning skulle de aldrig gå till valurnorna!
Hustrun kvar i Stockholm, sitter här ensam i en välstädad kåk för Lotta hade inte tid ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar