torsdag 14 mars 2013

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.......

 

 -14 grader !!!!!!!!!!!!!!!!!!!




 Just hemkommen från en lång promenad då jag varit och lämnat bilen.
Solen kommer troligen att göra nytta idag.
Hustrun på rymmen till Arlanda igen.
Är bar tre dagar kvar till S:t Patricks day eller det som förr var min mors födelsedag och premiär för tulpaner. .
Det får mig att tänka på den nya Påven, inte för att han kommer att förändra katolska kyrkan,  men positivt är väl han att är jesuit. De som tror på en förändring av kyrkan till kvinnors och bögars fördel är lika naivt som att tro  på en socialdemokrat till partiledare för SAP.

På begravning igår,  lite tankar och kanske melankoli sätter ju igång......
en intressant barnfråga hörde jag på "Tankar för dagen ":
"var fanns JAG innan JAG fanns?"....... inte så enkelt att svara på om man tänker lite längre än ägg och sperma!

En forskarrapport avslöjar att:
Bröstcancerkvinnor som utsätts för strålning kan få hjärtproblem!
Alternativet?

Enligt Sverker (han med soptunnan i TV) stöder de flesta svenskar som mejlar till Ring P1 polisen när det gäller Hjulstabron  händelsen.
Allt enligt: "skyll dig själv" eller "som man bäddar får man ligga".
Skönt att VI står lite högre än de otäcka muslimerna som hugger händer av tjuvar och stenar otrogna.
Finns nog en Sverigedemokrat både här och där att bekämpa!

Har gått en BBC:serie om Hitler i TV.  Många inslag från hans tidiga tal som jag inte sett tidigare. Som alla demagoger  hårdrar han  till för eller mot.

Den obehagliga frågan till en själv som måste ställas skulle man deltagit på kristallnatten och kastat sten på synagogan eller stått emot?

Vänt ryggen till och gått hem?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar