torsdag 25 september 2014

Ett är en början......





av många......



(förhoppningsvis)  levnadsår för en av tre sonsöner som debuterar med jubileum idag !

I förgår fyllde P-O Enquist 80......
Läste bra intervju av Daniel Suhonen i Aftonbladet i går. Anders Ehnmark skrev i Expressen kort och koncist:

Citat:
Till P O, gamle vän, som fyller åttio.

Livet är snart slut, vilket inte på något sätt påverkar oss.

Slutet är åtta rader, som här. Det är vackert framför allt.

Jag tycker man märker hur det som bara var vackert börjar bli sant.

Det tar lång tid, men så går det. Jag har märkt att du ofta ligger före.

Solen lyser så vackert över mitt ensamma rum på Lugnet. Jag tänker på allt roligt vi har satt ihop tillsammans.

Många samtal återstår att föra. Jag förbereder mig.

Förvånad av att inte han (P O) sitter i Akademin.
Gillar när han beskriver sig själv som en alkoholiserad religiös folkpartist okristen vänstersosse. Tvivlet, osäkerheten och resonemanget är det intressanta.

Brukar "mumla" på en mening "ur minnet" som återkommer ur boken om: Blance och Marie :
"när jag var ett litet barn och tänkte barnsliga tankar"
min tolkning är att man kanske tänkte "barnsliga tankar" för en liten stund sedan, ständigt måste vara beredd på att tänka om.
  
Struntar i kriget mot IS:is, klart att Carl Bildt vill vara med och gläfsa.
 (Vem var det som ställde till eländet från början?)
När började början? 

Struntar även i regeringsbildningen............. väntar bara på de första siffrorna när arbetslösheten minskar, jobben, jobben, jobben,jobben        (frågan var/är  hur?)

Dåligt väder är bra för juicefabriken.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar