torsdag 10 december 2015

Morgon repliken...




kommer att bytas.....


Inte vara: " jag går ut på altan och värmer mig"!

Kommer att fördriva den sista dagen i soft tempo, känns lite blandat mellan vemod och hemlängtan, blir en lång natt på flyg då vi lämnar Siem Reap vid  åttatiden em. (lokaltid) och hemma på Arlanda tretton em. (lokaltid).

Har varit en resa som känns långt in i en. 
Jag trivs i Asien men glömmer inte avigsidorna för den sakens skull, nu har ju inte vi vistats på platser där prostutition och människohandeln förekommer, men många välmenande organisationer jobbar för att få bort handel med pojkar och flickor, tyvärr mycket små. 
Glömmer ej heller att dessa länder inte är demokratier och fria, med en granskande press som vi har.
Såg att Aftonbladet prioriterade  "Bonde söker fru " mycket högre än Parisförhandlingarna  om klimatet i rubriksättningen.

Var på cirkus i går kväll, en underbart rolig och varm föreställning med en röd tråd, fantastiska nummer inlagda utan publikfriande presentationer av svårighetsgrad. 
Var ett oerhört tempo i en timme så ögat hann knappt med. Inga djur deltog.


In på marknaden för några sista inköp, hänglås till en resväska,den fräcka försäljerskan skulle enligt hustrun ha det ohemula priset av en dollar! Min partner var tvungen att begära två lås!
Möjligt att det tillhör spelet men jag är ingen prutare, alla marknader är lika dana, minns Silk Market i Peking då jag gick ut på egen hand för att slippa tjatet.
En stunden prutar jag och missunnar de fattiga deras pengar, nästa dricker jag Whiskey för 1 dollar/cl. på hotellet.


Även på marknaden är det lite cirkus, vad skulle hända om jag satt såhär och krängde fisk en dag?

Har förlängt utcheckningen av rummet för en vettig penning så vi kan bada och packa i lugn och ro under eftermiddagen.

En slutsats med denna resa är att hustrun och jag har trivts rädd bra ihop under lite varma och pressade förhållanden, ur min synvinkel är hon välkommen hem och dela min friherrliga status som friherinna framåt sommaren. Vi bör ju därtill utnyttja den nyinköpta resväskan så inte den kommer att bli ett tvisteämne mellan barnen vid bouppteckningen efter oss.

Avslutar nu resan med detta blygsamma frieri om kontraktsförnyelse.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar