söndag 19 april 2020

Jag är....




ett troll!



Inte bara i bild utan även ett ryskt troll  inombords om man får tro vissa!

Pågår en hetsk debatt om vi i vårt land gör rätt eller fel när det gäller Coronan.

Antingen är man för eller emot Anders Tegnell med en glöd  som en fotbollsfanatiker.
Aftonbladets Anders Lindberg skjuter liksom jag själv från höften och letar gissningar till argument som inte håller.

En forskare som skrivit under en artikel som kritiserar Anders Tegnell, Cecilia Söderberg-
Naucler har i ett samanhang refererat till en artikel i RT (Russia Today) därför avfärdar Anders Lindberg henne som ett ryskt troll som sprider rysk propaganda!

Om jag läser och hänvisar till en artikel i SvD är jag då en "oberoende moderat", hänvisar till DN= "liberal", refererar  Folkbladet = "SD/Moderat" (Widar Andersson) .
Är Sveriges Radio en statlig radiokanal?

Hitintills kom SvD med dagens glädje då Karin Thumberg skriver om en sann liberal Hans Blixt som är 92 år snart.
Några citat:
"Om man lyssnat på oss hade IS inte uppstått".

"Världen satsar mer än 1700 miljarder dollar om året -vi talar om dollar-till beredskap för att förhindra militära anfall. Jämför den summan med beredskapen för att möta en pandemi. Nu står vi här med corona och har inte ens tillräckligt med plastförkläden."

"Jag tror mer på militär avspänning än genom militär avskräckning."

Även Hans Blixt tillhör skaran av ryska troll enligt vissa,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar