tisdag 4 september 2012

Medelklass, medelklass........

och medelklass!!!!!!!


Spyr snart på att allt handlar om medelklass.
 Nu skall deras barn ha hjälp med skattesubventionerad läxhjälp under "Ruts" täckmantel!
Undrar om de Somaliska föräldrarna som lever på socialbidrag kan få tillägg och avdrag så deras barn kan få läxhjälp ?
Det djävligaste nu är att VI som gormar mot det kommer att utnyttja avdragen i egoismens namn.
Jag vill ha en rättvis skola där kunskap står i centrum och begåvning inte bygger på föräldrarnas ekonomi.
Bra lön åt lärare, tre terminer och kunskapskollade nivåer.
Lägg ner friskolor och överför huvudmannaskapet till staten!
Jag lär väl inte få uppleva det men för min del önskar jag inget hellre än att en invandrare kommer "långt" i samhället gärna Statsminister.
(Om inte mina barnbarn vill)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar