fredag 7 september 2012

Vilken bra morgon .........

kan det hålla i hela dagen ?


Började med en Dan Andersson morgon när jag hämtade tidningen:
 "drick en fläkt av hösten vindar"
 
Därefter promenad runt Åbackarna, radiolyssnande på Mark Levengoods tankar för dagen!
Vet inte om det är rätt men visst kan man väl kalla Mark Levengood en bildad humanist ?

Ska jag våga lämna denna "feel good" bubbla och läsa tidningarna?

Widar Andersson i Folkbladet och eventuellt en Göran Skytte krönika i SvD samt Ulf Nilssons Marcus Birros i Expressen kan få mig att tappa tron på mänskligheten.

Ginna Lindberg rapporterar från USA att 15 000 (femton tusen) journalister var närvarande och lyssnade på Obamas tal i natt!!!!
Är det ett demokratiskt problem?
Jag menar att politiken alltid anpassar sig för att nå allmänheten genom journalistikens glasögon.
Det är det som gör att vi får dessa tråkiga valdebatter som inte politikerna utan journalisterna bestämmer dagordningen  för.

Läser in en del inför Burmaresan börjat med Jesper Bengtssons : "En kamp för frihet"  som kan kallas en mini biografi om Aung San Suu Kyi.
Vet inte riktigt vad jag tycker ?
Om man har en helgonbild av sin far, skall man då offra barn och man för demokratin i ett land?
Återkommer säkert i ämnet när jag vet mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar