tisdag 5 augusti 2014

Orkar inte mer.......

 

 

även jag.........

 

 

Brukar alltid säga att man inte får klaga på värme, gillade att springa i hetta på den tid det begav sig har gått på stekheta hyggen och planterat skog, ville helst jobba ute på sommaren, gärna på stekheta  tak och valv halvnaken utan att klaga.

Däremot har jag frusit om fötter och händer när spik fastnat i fingrarna och varit nära gråt på kalla vinterbyggen innan alla bra vinterkläder kom.

Nu vill jag ha regn och kyla, prestationsångesten klarar jag inte, att utnyttja solen, bad och vädret för uteliv m.m.
Gör ingenting bara ÄR!
 

Lyssnar på och ler åt mitt favorit program "Ring P1"
Sverige är odugligt för det brinner i skogen.
Sverige är odugligt för tågen inte går.
Sverige vårdar inte de gamla i värmen.
Parkerings platser i Gällivare!!!
Tänk om vi får Ebolavirus.
Och givetvis konflikten i Gaza!
 

( Ett program som stärker min sommartrötta hjärnas självförtroende)


 Rubrik i dagens NT-ÖD.: " 100 nya jobb när Pema People storstsar!"

Ett bemanningsföretag SKAPAR inga jobb!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar