måndag 20 november 2017

Besiktnings anmärkning





åtgärdad !




 Det tog hela åtta år innan felet som påpekades
av hustrun från första början, hon påstod att vi hade mindre fönster än på grannhusen.
Att nämna ögonmått och förtala en yrkesmans
kunnande tog två- tre år för mig att smälta.
Efter ett motvilligt erkännande påbörjades planeringsfasen, köpa nytt eller byta med det rätta som jag monterat i garaget.
Nu sitter äntligen ett nyinköpt fönster på plats ett arbete som jag gruvat mig för så länge och som var lätt som en plätt när jag väl satte igång kan jag inte förklara.

Nu är alla måsten inför vintern klara, vatten avstängt, gräsklipparen inställd och det viktigaste   av allt: Rosorna täckta!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nu har Sveriges mittback Andreas Granqvist blivit så folkkär så det pågår en kampanj för att han skall bli programvärd i SVT i jul.
" Klart att det ska va en gran i jul och han lär ju inte barra efter att han blivit rakad."

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Tycker Janne Andersson har klarat Zlatan-frågan bra hitintills. Borde kunna säga att även Marcus Rosenberg, Kim Källström, Andreas Isacksson och Erkan Zengin sagt nej!
Bollen ligger hos dom om de vill ändra sig.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Arsenal slog Tottenham fullt rättvis i helgen, därmed var den dagen förstörd!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Staffan Heimersson i Aftonbladet:

"Saab säljer Gripen
… med mängder av argument. Nu är det den oftast briljante Stefan Fölster, chef för Reforminstitutet, som varit i det nästan obefolkade, jättelika ökenlandet Botswana, utan fiender i världen, och fått för sig att landet är i behov av Gripen. Hans mest bisarra argument lyder: ”Även djuren skall försvaras. Botswana är i dag det land i södra Afrika som bäst skyddar sina vilda djur. Grannländer flyttar rentav noshörningar dit för skydd från militärt beväpnade tjuvjägare.” Jag ser fram mot en duell mellan Jas-piloter och tjuvjägare."

Att Stefan Fönsters morföräldrar var Gunnar och Alva Myrdal gör inte saken bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar