tisdag 28 november 2017

Vad skulle jag göra....





om jag jobba på migrationsverket ?


Om jag fattar det hela rätt har det kommit kanske 30 000 ynglingar varav de flesta har slängt id-
handlingar och ljugit om sin ålder. Handläggarna  har försökt att utreda ålder och skyddsskäl så att det håller juridiskt, vilket medfört mycket slit, övertid och beskyllning om hjärtlöshet.
Nu har således S och MP träffat en uppgörelse som ingen begriper sig på utan allt blev blaha!

Om jag jobba på migrationsverket skulle jag säga till min granne att:
" Du idag tar vi långlunch och sen flexar vi ut tidigare".
Sen skulle jag räkna ut min övertid, plocka ut lite semesterdaga försöka få långledigt över jul, och kolla efter nytt jobb.

Fattar inte yrkesmannen "folkhögskollärare" Fridolin vilket svek detta måste vara mot de som jobbat dagligen öga mot öga med dessa svåra frågor?
Allt för att MP skall få kalla sig ministrar 10 månader till och S hålla ihop en regering.
Ekonomisk tror jag hela denna röra kostar mer än att ge dom amnesti, vilket inte innebär att jag är för oreglerad invandring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar