onsdag 25 mars 2020

Corona slutet....




för TV-serien The Crown?


 Bekymmrar mig för konungariket och Bettan i dessa corona tider, jag önskar inte livet av någon människa på jorden (nästan) men har satt som mål att försöka överleva henne.

Jag har alltid beundrat britterna deras pompa och ståt.
Den dagen Bettan skall föras till sista vilan har jag tänk följa det hela på TV från början till slut.
Vad händer om hon trillar av tronen nu?
 Kan man hålla folk borta från gatorna, undvika massiva folksammlingar, en begravning i Westminster bara för familjen?
Hur många jobbar på frågan inom hovet just nu?



Om hon lämnar, är det då inte ett hån mot henne att den15: onde och sista premiärministern är Boris!

Måtte både hon och jag få leva och hoppas på nummer 16.
Obs! Jag är republikan och har aldrig sett kungliga bröllopskorteger förut eller snyftat över döda sessor , men med Bettan är det annorlunda.
 Hoppas även att de placerar handväskan på katafalken den dag det är dags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar