tisdag 3 mars 2020

Corona....




morgon, middag och kväll!!



Herre min skapare vad det tjatas och vad med experter det finns!
Nu går det inte att flyga direkt till Iran längre trots att det lever 2-3000 svenskar där!

IFK fick stryk av Tvååker i helgen med 2-1 i Svenska Cupen, de var bedrövligt dåliga, spelar bara i sidled eller bakåt, ett kungarike för en forward! Blir det ett dystert år?

Kommer att begränsa mitt angagemang i rugbyklubben i fortsättningen mest av personliga skäl då jag hoppas på lite arbete hos min son/sonhustru i Butbro. (Carport i första hand)

Nu skall Kanada förnya sitt flygvapen och inhandla 80 flygplan från SAAB, nya mutskandaler på gång? Såg en provflygning över Linköping förra veckan, imponerande och förståligt att det blir blött i brallorna för inhandlande militärer.

Vasaloppet har avklarats med för mycket snö i spåret när alla befarade att det skulle ställas in på grund av för lite!
Numera vinns även det varje år av en norrman.
Inga egna anförvanter att följa detta år!

Kan som vanligt inte undvika det amerikanska valet även om jag vill undvika i ren protest som svensk, inte amerikansk medborgare.
Just nu visar Trump statsmannskap genom att kalla sina blivande motståndare för "Galne Bernie" och "Sömnige Joe".
Det finns svenskar som vill ha den presidenten till överbefälhavare för det svenska försvaret!
Tänk om Putin skulle yttrycka sig och bete sig som Trump gör.

Blev igår nästan påkörd bakifrån av en äldre dam med rullator/rollator (?) i bokhandeln:
"Flytta på dig gubbe"! sa hon.
Gubbe! jag som kan gå själv och bara blir 75 år i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar