onsdag 9 september 2020

Vardag ....




igen...



Hemresan från Örnsköldsvik till Norrköping skulle enligt Googel ta 7 timmar och 11 minuter. Den tog 6 och 43 i effektiv körtid när vi räknat bort raster. Bra att veta om det blir mer paddling i Moälven.
Blev inget turistande på hemvägen.

Riksdagsdebatt på radion som jag lyssnat till i samband med lite trädgårdsarbete.

Var Jonas Sjöstedts sista partiledardebatt.

Han fick bannor två gånger av talmannen för att han lämnade ämnet, en för att han ville debatterade moderatstyrda Stockholm och Karolinska med Kristersson och en gång för att han drog fram SD:s vanstyre i Sölvesborg med Åkesson.
Annie Löf  pratade glesbygdsproblem med utgång från Kittelfjäll, och begärde att Åkesson skulle svara på om han höll på republikaner eller demokrater i det stundande amerikanska valet.
Givetvis replikerade han att han inte hade rösträtt i USA och den enda han röstade på var sig själv i de svenska valen.
Om det var relevanta frågor att debattera vet jag inte men talmannen ingrep inte!

Nu sjönk han betydligt i mina ögon.

Läst ovanstående bok och mitt tvivel på journalister och press har ökat! Borde egentligen inte läsa eller "klicka" på några tidningar.
Om Aftonbladet och Expressen vill se sig som företrädare för det fria ordet, demokratin och pressfrihet vill jag inte vara med.
Under de månader som boken handlar om så utspelas skandalerna i Svenska Akademin med "Janne Tafs". Mee Too och Benny Fredrikssons självmord.
Allt verkar röra sig om en "finkulturell" vänster med några liberaler på Söder som borstar varandra på ryggen när de inte knullar, dricker vin och äter gott.

Blev otroligt besviken på Åsa Linderborg som jag gillat och högaktat förut.
Streckläste hennes "Mig äger ingen" när den kom ut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar