tisdag 21 september 2021

Hårdare tag....

 

om jag vore Gud.....



och fängelse för en del personer.

Vi måste bekämpa de kriminella och satsa mer pengar på polisen.

Varför inte spara på en del pengar som går till krig och vapen istället? För min del tycker jag det finns fler "bovar" än de som dräller omkring med skjutvapen i våra städer. Varför inte de som tjänar på krig och vapen? Är otroligt besviken på Socialdemokratin som helt och hållit tappat kontakten med fredsrörelsen. Är Broderskapsrörelsen helt död? 

Jag minns när damen på nedanstående bild for omkring och likt en gam samlade rester efter USA: orättfärdiga krig mot Irak?
Nu när USA fick på pumpen av ett u-land (Afghanistan) måste de "öppna en ny front" åt den inhemska vapenlobbyn och skapa en ny fiende, tillsammans med Australien och England bilda pakt mot Kina. Beväpna ytterligare ett land med atomvapen 8 kärnvapen U-båtar.
Inte ett ord om att det kan ses som ett hot mot Kina.
Ann Linde
  • Eftersom det är INTERNATIONELLA FREDSDAGEN i dag 21/9 så avslutar  jag med Svenska Freds ordförande AGNES HELLSTRÖM och citerar:
  • " Sverige säljer vapen till Pakistan. Ett land som erbjudit talibanerna skydd och sannolikt även beväpnat dem. Som förra året var det fjärde största mottagarlandet av svensk vapenexport."
Sveriges vapenexport till Pakistan var 5,6 miljarder kronor.  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar